Parallel Tracking: wat is het en welke aanpassingen zijn noodzakelijk?

Beste Publisher,

Google Ads stapt vanaf 30 oktober over op een nieuwe manier van het tracken van bezoekers: Parallel Tracking. Graag delen wij het volgende artikel met je ten aanzien van Google Ads

Parallel Tracking: https://www.tradedoubler.com/en/global-blog/parallel-tracking/.

Wat houdt dit in voor jou als publisher?
Er zijn 2 belangrijke wijzigingen vereist om Tradedoubler tracking toe te voegen in een Google Ads campagne voor Parallel tracking, t.w.;

  1. Parallel Tracking is alleen beschikbaar als je website gebruik maakt van SSL (HTTPS). Google zal dit automatisch toe moeten voegen, maar wij adviseren altijd gebruik te maken van HTTPS Tradedoubler links.
  2. Parallel Tracking ondersteunt geen client side redirect links (HTML / JavaScript). Wij adviseren daarom trackinglinks te updaten met de parameter f=0 of f (0), zodat cookieless-tracking (het gebruik van JavaScript) wordt uitgeschakeld. De reguliere cookie based tracking wordt niet beïnvloed. Hierbij een voorbeeld voor het aanpassen van de trackinglinks:

    Van: https://clk.tradedoubler.com/click?p=123&a=123&url=https://www.tradedoubler.com
    Naar: https://clk.tradedoubler.com/click?p=123&a=123&f=0&url=https://www.tradedoubler.com
    Of
    Van: https://clk.tradedoubler.com/click?p(123)a(123)&url(https://www.tradedoubler.com)
    Naar: https://clk.tradedoubler.com/click?p(123)a(123)f(0)url(https://www.tradedoubler.com)

Voor meer informatie zie de volgende documentatie van Google:

https://support.google.com/google-ads/answer/7544674?hl=nl

https://support.google.com/google-ads/answer/7650215

Als u vragen heeft naar aanleiding Paralell Tracking of hulp nodig hebt bij de benodigde aanpassingen, neem vooral contact op met ons.